22.8.2019
Buukkauspalvelussa on kyse siitä, että myyntitapaamisten sopiminen on ulkoistettu. Myyjä menee valmiiksi sovittuihin myyntitapaamisiin ja voi keskittyä tuloksen tekemiseen. Näin toimittuna myyjän ei tarvitse itse kuluttaa aikaa soittolistoihin, kohderyhmän etsimiseen eikä tapaamisten siirtelyihin – buukkauspalveluita tarjoava yritys hoitaa nämä kaikki. Yritys maksaa vain toteutuneista tapaamisista. Helppoa ja läpinäkyvää!
Syyt, miksi yritykset päätyvät käyttämään buukkauspalvelua, ovat moninaiset. Näistä yleisimpiä ovat muun muassa:
- ajan puute
- kustannustehokkuus
- ei osata itse buukata tapaamisia
- ei tiedetä kohderyhmää
”Koska buukkari on tottunut tekemään työtä puhelimessa, hän on tehokas tapaamisten solmimisessa. ”
Buukkarin työkalu on yleensä puhelin, jonka avulla tapaamiset sovitaan, mutta onpa käytössä usein myös muita moderneja viestintäsovelluksia, kuten LinkedIn. Buukkari on alansa ammattilainen, älyllinen tietotyöntekijä. Koska buukkari on tottunut tekemään työtä puhelimessa, hän on tehokas tapaamisten solmimisessa. Buukkari koulutetaan aina tuotteeseen tai palveluun, jota hän ryhtyy puhelimessa buukkaamaan yrityksille.
Buukkausyhteistyö lähtee liikkeelle siitä, että aloituspalaverissa kartoitetaan yhdessä oikea kohderyhmä ja millaisia tapaamisia halutaan. Aloituspalaverissa sovitaan myös muut käytännön järjestelyt, jotta yhteistyö on mahdollisimman mutkatonta. Näiden pohjalta muodostetaan soittolista, josta buukkari lähtee sopimaan tapaamisia. Toimeksiantajan tarvitsee tämän jälkeen odotella, kun valmiiksi sovitut tapaamiset tipahtelevat hänen kalenteriinsa.
”Kun puhutaan samaa kieltä, saadaan lähtökohtaisesti aina parempia tuloksia.”
Yhteistyö buukkauspalveluntarjoajan ja toimeksiantajayrityksen välillä perustuu aina hyvään tiedonkulkuun. Kun puhutaan samaa kieltä, saadaan lähtökohtaisesti aina parempia tuloksia.
Aleksi Hernesniemi
Tiiminvetäjä