Asiattomuutta vai asiattomuutta?

Asiattomuus ajaa monesti asiattomuuden edelle. Sanomalehdet rakastavat kirjoittaa asiasta, josta toimittajalla ei ole mitään käsitystä, mutta mukava on vain kirjoittaa jostakin, joka osuu siihen kiihkeimpään kansalaiseen.

Luin tuossa viikonloppuna Ilta-Sanomista Markusta, jolle puhelinmyyjä oli tyrkyttänyt kalsareita (toivottavasti ei myyjän omia vanhoja käytettyjä). Olen kuitenkin toiminut alalla pitkään, joten tällaiset sensaatiohakuiset turhantärkeät uutiset tulee aika monesti ohitettua, mutta tähän minä tartuin, koska ihan suomalaisittain alkoi v*tuttamaan, monestakin syystä. Kolmikantainen v*tutus lienee oikea termi tässä yhteydessä.

No ensinnäkin Ilta-Sanomat ja arvon toimittaja, olisittehan voineet tuonkin palstatilan käyttää johonkin hieman informatiivisempaan asiaan. Olette itse osa Sanoma-konsernia, joka kuitenkin osittain (kirjoittaja ei vaivaudu penkomaan tarkkoja lukuja) elää LEHTIEN PUHELINMYYNNILLÄ! On varmasti järkevää kirjoittaa kärjistäen ja leimata kaikki telemarkkinointia tekevät ja romuttaa kuluttajien luottamus. On varmasti teilläkin myyjien mukava soittaa ja myydä Aku Ankkaa siten, että asiakas luulee tulevansa huijatuksi.

Toiseksi tälle ’’Puurusen-listalle’’ pääsee Markku. Tervetuloa. Minä oon Markun puolella sekä Markkua vastaan, joten avaan vähän. Minä olen myös tilannut puhelinmyyjältä niitä alushousuja ja annoin niitä tulla vähän aikaa, kunnes vaatekaappi oli täynnä ja sitten soitin ja peruin tilauksen. Onnistuneesti. Ei ilmaisia lounaita olekaan ja toki aina kuluttajan pitäisi olla sen verran valveutunut, että kysyy aina myyjältä, että mistä on kysymys. Mutta toki se suurin vastuu on myyjällä, että asiakas oikeasti tietää mistä on kysymys. Myyjän vastuu.

Kolmantena ja tärkeimpänä on tämä telemarkkinointiala. Tänne on alusta asti syntynyt huijariyrityksiä ja aina säännöllisin väliajoin joku uusi, nopeaa onnistumista hakeva pomppaa esille. Me ollaan aina toimittu luotettavien päämiesten ja tuotteiden kanssa ja toki pidetty se oma toiminta siistinä. On halvempaa PR-toimintaa tehdä asiat kunnolla ja avoimesti, kuin koittaa siistiä omia sotkujaan sitten jälkikäteen.. Se ihminen, Markku tai Maija, joka meiltä saa puhelun voi luottaa siihen, että hän on hyvissä käsissä. Me käymme aina asiakkaalle läpi kaikki tilausehdot viimeistä piirua myöten. Meille päin löytyy myös suorat puhelinnumerot sekä sähköpostit ja minäkin itse puhun viikoittain asiakkaan kanssa, joka haluaa lisätietoja tekemästään tai tekemättä jätetystä tilauksesta.

Ala tarvisi jonkinlaista itsesäätelyä, että ymmärrettäisiin mitä voidaan myydä puhelimessa ja miten.
Avainsanoja Prime Salesin toiminnalle ovat tilausvahvistus, lakisääteinen peruutusaika, pelisäännöt, koulutus ja moraali. Nämä on meidän rakentaman Prime Salesin perusasioita ollut alusta lähtien.

Mallia saa ottaa. Ja ehkä monen kannattaakin.

Joonas

Täytä hakemus

Miltä paikkakunnalta haet töitä?
Työtehtävä, jota haet?